Cum concepi o carte de vizită?2 min. de citit

Cărțile de vizită sunt cele mai utilizate materiale publicitare de identificare, motiv pentru care ele trebuie să exprime întocmai identitatea companiei și să o pună în valoare cât mai bine. În cele ce urmează, vom vorbi despre elementele care compun o carte de vizită, precum și despre anumite detalii tehnice de care trebuie să ți cont în conceperea ei.

În primul rând, trebuie să discutăm despre formatul cărții de vizită. Deși acestea există în dimensiuni și formate diferite, în România sunt utilizate cu precădere cele standard, având dimensiunea de 50×90 mm sau 55×85 mm. Chiar dacă vei alege o dimensiune standard, acest lucru nu înseamnă că acea carte de vizită va fi mai puțin personală. Cel mai important este designul, care să integreze elementele necesare, fără a încărca inutil spațiul.

Trebuie să ți cont că ai la dispoziție un spațiu mic, care trebuie personalizat în mod inteligent, așa încât să nu ai nici prea mul spațiu liber, nici prea multe elemente care să distragă atenția. În construirea designului trebuie să ai mereu în vizor obiectivul principal al acesteia – prezentarea datelor de contact și de identificare. Astfel, vei vedea că ai următoarele date:

  • Nume și prenume
  • Funcția
  • Nr. De telefon
  • E-mail
  • Adresa (fizică și web)

Pentru a păstra designul cât mai curat, încearcă să inlocuiești cuvintele care determină fiecare câmp în parte, cu iconițe sugestive; de asemenea, ai putea să renunți cu totul la ele, fiind de la sine înțeles ce reprezintă fiecare informație prezentată.

Partea din față a cărții de vizită poate să conțină și logo-ul companiei. De asemenea, acesta poate fi amplasat și în partea din spate, însoțit de tagline, dacă acesta există.  Nu uita nici de marginea de tăiere de 4 mm, în care nu este recomandat să plasezi niciun element. Acesta este un spațiu de siguranță amplasat împrejurul designului care garantează că în momentul tăierii nu vor fi afectate zone importante.

Materialul recomandat pentru imprimarea cărții de vizită este cartonul de 300 gr/mp. Acestuia i se pot aplica diverse finisaje precum plastifiere, laminare sau rotunjirea colțurilor. De asemenea, se pot alege și alte cartoane sau materiale speciale precum lemn, metal sau plastic, acestea având fiecare nevoie de tratament specific.

Un design cât mai curat și clar al cărții de vizită sugerează încredere și profesionalism, așa că evită să folosești prea multe elemente grafice cu scop decorativ. Nu te îndepărta de scopul principal al cărții de vizită și încearcă să rămâi doar la strictul necesar.

Dacă ai nevoie de ajutor în realizarea designului cărții de vizită sau a altui material identitar sau publicitar, nu ezita să ne contactezi la office@inred.ro

Lasă un răspuns